Drum-Notes „Venus“ – Shocking Blue

Hi drum friends…

Venus“ is a song of the Dutch band Shocking Blue which was written and released by Robbie van Leeuwen in 1969. The song became a mega-hit in many countries and stayed up to 24 weeks in the single charts…. good memories cross my mind in regards to that song….

The band Bananarama covered „Venus“ in 1986, hitting number one in the United States, Canada, and Australia, and reaching the UK Top 10.

Hallo Drum-Freunde…

Venus“ ist ein Rocksong der niederländischen Band Shocking Blue aus dem Jahr 1969, der von Robbie van Leeuwen geschrieben und produziert wurde. Das Stück wurde ein Riesen-Hit und hielt sich bis zu 24 Wochen in den Hitparaden… habe tolle Erinnerungen an diesen Hit…

Die Gruppe Bananarama kopierte „Venus“ im Jahre 1986 und hatte damit einen großen Hit in den USA, Canada, Australien und Großbritannien…